Hem creat la societat NOU-RISC CONUSLTING S.L. com a Gerència de Risc o RISK MANAGEMENT
Podem definir-ho com el procés de planificar, organitzar, dirigir i controlar els recursos i activitats d'una empresa, per minimitzar els efectes adversos dels successos accidentals que li afectin, al menor cost possible.
Entenem el Risk Management, como l'aplicació de les tècniques d'identificació, evaluació i control dels riscos en l'empresa.
El nostre servei inclou:
-
Inspecció d'ingenieria - Es realitza mitjançant enginyers especialitzats en prevenció i seguretat.
Identificació, valoració, anàlisi i avaluació de riscos.
A partir de l'informe d'inspecció treballem amb tots els departaments implicats per estudiar els nivells de probabilitat i gravetat d'ocurrència.
-
S'inclouen a l'informe les recomanacions de millora de risc i el càlcul detallat dels escenaris que es poden produir en cas de sinistre.
Anàlisi del programa d'assegurances.
-
Estudi detallat dels contractes d'assegurança vigents.
-
Disseny del programa d'assegurances i proposta de la política a seguir.
-
Càlcul dels nivells de retenció.
-
Transferència mitjançant clàusules en contractes mercantils.
Predicció, prevenció, protecció.
Desenvolupament del Pla de control i millores per eliminar o reduir els riscos.
-
Elaboració de Plans de emergència i contingència.
Financiació dels riscos.
Retenció Franquícies, carències, deduïbles, límits d'indemnització…
-
Transferència Contracte diferent de l'assegurança: clàusules d'exoneració, subcontractacions...
-
Pòlissa d'assegurança (contractació mitjançant la corredoria)
-
Programar el finançament a mida de l'empresa per al pagament mensual de totes les seves assegurances.
Missió i Actuació.
Proporcionem als gestors eines d'ajuda en la presa de decisions respecte les polítiques de prevenció i finançament de riscs idonis per l'Empresa.
-
Efectuem l'anàlisi, seguiment i control dels riscos, de l'actuació de la corredoria, de les pòlisses, capitals assegurats i sinistralitat.
-
Coordinem les millores i adaptacions pertinents en funció de l'evolució de l'empresa.
-
Col.laborem en l'elaboració de plans d'emergència i contingència.
-
Col.laboració amb departament de Seguretat-Enginyeria.
-
Pla d'Emergència.
-
Pla de Contingència.
-
Informes periòdics.
-
Estudi professional dels riscos.
-
Coneixement del mercat Control extern.
Beneficis:
-
Millores en prevenció de sinistres
-
Reducció de danys en accidents
-
Celeritat en la recuperació d'activitat
-
Coneixement de la situació actual
-
Qualitat i adaptació de les cobertures
-
Optimització en primes d'assegurances
-
Menor dedicació dels directius a la gestió de prevenció -assegurances